Wioletta Fluda-Tkaczyk
Pianistka, kameralistka i korepetytor. Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 8 lat w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Przeworsku, którą kontynuowała w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II st. w Rzeszowie. Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fortepianu dr. hab. Mariusza Sielskiego, a swoje umiejętności doskonali pod okiem wybitnych pedagogów podczas kursów mistrzowskich.
Pracę rozpoczęła w 2012 w Operze Wrocławskiej, jako pianistka. W latach 2013-2019 była korepetytorem chóru w Operze Krakowskiej. Od 2014 jest akompaniatorem w Akademii Muzycznej w Krakowie, w 2015 była korepetytorem na Universitat der Kunste w Berlinie w klasie puzonu, a od lutego 2019 jest także kameralistką Capelli Cracoviensis.
Jej ogromną pasją jest szeroko pojęta kameralistyka (lubi współpracować z instrumentami dętymi), z którą wiąże swoją przyszłość zawodową. Szczególne miejsce w jej repertuarze zajmują również dzieła operowe oraz liryka wokalna. Uczestniczy w wielu projektach operowych, kameralnych, współpracując z różnymi ośrodkami kulturalnymi oraz solistami. Zajmuje się także propagowaniem nieznanej twórczości przede wszystkim polskich kompozytorów (m.in. cykl koncertów z flecistką, Martyną Klupś-Radny pt. Zapomniane arcydzieła polskiej muzyki fletowej, 2018).
Poszerza swój repertuarowy wachlarz o utwory z każdej epoki, prowadzi też intensywną działalność koncertową, solowo i kameralnie, w kraju i za granicą. Bierze również udział w licznych festiwalach i konkursach, sympozjach, konferencjach, kursach muzycznych, warsztatach, seminariach, w kraju i za granicą, m. in.: Zimowa Akademia Muzyki, Lusławice (2016, 2018, 2019, 2020); Festiwal Opera Rara, Kraków (2018, 2019, 2020); Corno Brass Music Festival, Zielona Góra (2017, 2018, 2019); XX Festiwal Bachowski, Świdnica 2019; Letnia Akademia Trąbki, Kolbuszowa (2015, 2016, 2017, 2018, 2019); Royal Opera Festiva, Kraków 2019; Festiwal Strefa Sztuki, Jedlina Zdrój 2019; Hornweek – International Horn Festiwal, Kraków (2015, 2019); Międzynarodowa Konferencja Naukowa – Współczesne metody nauczania gry na instrumentach dętych blaszanych w najważniejszych europejskich i światowych ośrodkach akademickich, Kraków 2019; XVIII Międzynarodowy Przemyski Festiwal – Salezjańskie Lato, Przemyśl 2018; 4-ty Międzynarodowy Festiwal i Warsztaty Muzyczne Beats of Cochlea – Ślimakowe Rytmy, Kajetany 2018; Festiwal Concerti Pasquali, Pakoszów 2018; Akademia Waltorni, Kąśna Dolna, Centrum Paderewskiego, 2017; Hornweek – International Horn Festiwal, Karlsruhe/Maastricht, 2017; Trombone IPV Festiwal, Mannheim, 2017; Letnia Akademia Muzyczna, Kraków (2015, 2016); Ogólnopolskie Seminarium Instrumentów Dętych Blaszanych, Kolbuszowa, 2016; Międzynarodowe Sympozjum Instrumentów Dętych pt. Nowe środki artykulacyjne i brzmieniowe w służbie muzyki współczesnej na instrumenty dęte blaszane, saksofon i perkusję – geneza, współczesność, perspektywy, Kraków, 2015; VII Letnia Akademia Instrumentów Dętych Blaszanych, Opole, 2015…
Za swoją bogatą pracę artystyczna otrzymuje liczne nagrody, stypendia i dyplomy uznania.