Alexander Gawryluk
Uczestnik XXIX Międzynarodowego Festiwalu „Chopin w barwach jesieni”
Rozpoczął naukę gry na fortepianie w wieku siedmiu lat, a jako dziewięciolatek zagrał swój pierwszy publiczny koncert . Następnym ważnym krokiem w jego karierze muzycznej był występ na III Międzynarodowym Konkursie Fortepianowym Horowitza w 1999 roku, w którym zdobył główną nagrodę oraz Złoty Medal.
Po zdobyciu głównej nagrody na prestiżowym Międzynarodowym Konkursie Fortepianowym w Hamamatsu w listopadzie 2000 roku Alexander został okrzyknięty przez japońskich krytyków “najlepszym szesnastoletnim pianistą końca dwudziestego wieku”. Uczestnikami konkursu byli pianiści w przedziale wiekowym od 16 do 32 roku życia. Od tamtego czasu regularnie powraca do Japonii. Jego występy w Suntory Hall oraz Tokyo Opera City Hall przyciągają komplety widzów. W kraju “kwitnącej wiśni” rosyjski pianista nagrał swoje pierwsze dwie płyty.
W kwietniu 2005 roku , Alexander Gavrylyuk zdobył główną nagrodę, Złoty Medal oraz nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie koncertu klasycznego na Międzynarodowym Konkursie Piano Masters im. Artura Rubinsteina. Tego samego roku, firma fonograficzna VAI International zarejestrowała jego występ na Festiwalu Odkryć Pianistycznych w Miami, a następnie wydała w formie DVD. Międzynarodowa prasa oceniła płytę na cztery i pięć gwiazdek. W maju 2007, VAI wydała drugą płytę DVD artysty.
W 2003 roku dołączył do honorowego grona artystów Steinway’a. Regularnie koncertuje w Royal Concertgebouw, Konserwatorium Moskiewskim, Tchaikovsky Hall, Lincoln Center, Sydney Opera House oraz Suntory Hall. Wykonał również solowy recital na Kremlu. W roku 2009, wraz z Vladimirem Ashkenazym oraz Orkiestrą Symfoniczną z Sydney, nagrał komplet koncertów fortepianowych Sergiusza Prokofiewa.
Alexander Gavrylyuk występował między innymi z Rosyjską Orkiestrą Narodową, Rosyjską Orkiestrą Filharmonii Narodowej, Orkiestrą Moskiewskiej Filharmonii, Orkiestrą Izraelskiej Filharmonii, Orkiestrą Filharmonii Rotterdamu, Tokijską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Filharmonii Warszawskiej, Izraelską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Symfoniczną Sydney, Orkiestrą Symfoniczną Melbourne, Holenderską Filharmonią, Orkiestrą Filharmonii Seoulskiej oraz OFUNAM (Orkiestrą Filharmonii Niezależnego Narodowego Uniwersytetu w Meksyku). Pracował z takimi dyrygentami jak: Ashkenazy, Blomstedt, Caetani, Ettinger, Fedoseyev, Gruppman, Lazarev, Lang-Lessing, Pletnev, Raiskin, Sanderling, Sagerstam, Simonov, Soudant, Spivakov, Talmi oraz Tovey.